A STRESSZ AZ EGÉSZSÉGE ÉS A KÖZÉRZETE CSENDES ELLENSÉGE

A mindennapi élet fenntarthatatlan ritmusai befolyásolhatják közérzetünket.

Reggel felkelni az ágyból egyre nehezebb. Napközben nehézségei vannak a tiszta gondolkodással, idegesnek és fáradtnak érzi magát. Az étrend és a testmozgás ellenére a zsír felhalmozódik a dereka körül. Az egyetlen remény, hogy kijusson a mély fáradtságból, a hétvége és az ünnepek. De amikor végre eljön a várva várt nap a kikapcsolódásra és a szórakozásra, akkor MEGBETEGSZIK! A teste ellenáll..

A krónikus stressz számos egészségügyi probléma oka

A mozgalmas életritmus, az elfoglaltságok, a hosszú munkanapok és a sok házimunka miatt manapság szinte lehetetlen megállni és pihenni. A magas elvárások arra kényszerítenek minket, hogy még többet dolgozzunk, és tovább csökkentsük a pihenőidőt. Minden rendkívül fontosnak tűnik, és végül nagyon kevés idő marad a magunkra és a családra.

Egyre érzékenyebbek vagyunk a külső ingerekre, az új feladatokra és a projektekre, és úgy tűnik, mintha ez lenne a mi szuper erősségünk. Futunk egyik stresszes helyzetből a másikba, ugyanakkor egyáltalán nem vagyunk tudatában a stressznek. Úgy érezzük, hogy a hatalmunk csúcsán vagyunk, hogy bármit megtehetünk, amit elhatároztunk.

A testünk valóban fantasztikus és sok mindent képes egyszerre megtenni, de az egyre növelő munkaritmus gyakran azt eredményezi, hogy a túl sok munka KIÉGÉST okoz , ami idővel komolyan befolyásolhatja közérzetünket és az egészségünket.

»DE NEM TUDOM TELJESEN ELKERÜLNI A STRESSZT«

Megértem aggodalmait. A stresszt valóban lehetetlen elkerülni, és mindannyian állandóan ki vagyunk téve neki, de szabályozhatjuk egy bizonyos részig. A stressz a test reakciója a változásokra.  Mi emberek "rabszolgái" vagyunk saját neurológiánknak és hormonális reakcióinknak, amelyeket azért hoztak létre, hogy megvédjenek bennünket az ókorban.

A stresszhormon egyensúlyban tartva segít fenntartani az energiát, a koncentrációt és az összpontosítást. Ezenkívül úgy működik, hogy egy stresszornak való kitettség esetén annak kiválasztódása növekedjen, de amikor a stresszor elmúlik, újra megnyugszik, és a test visszatérhet a normális működés állapotába. Az ilyen stresszt akut stressznek nevezzük, és ez hosszú távon nem hagy súlyos következményeket.

A stresszhormon azonban nem kedvez nekünk, ha munkahelyen, otthon, az üzletben és az autóban találkozunk vele. Ha egzisztenciális jellegű és társadalmi dimenziójú aggodalmakat adunk hozzá, akkor a szervezetet nagyobb számú stresszor befolyásolja, ami fenntartja a stressz hormon magas szintjét. Ez viszont a krónikus kiégés receptje.

Segíteni akarok abban, hogy megszabaduljon a stressztől és vigyázzon  az egészségére

Kordež Petra vagyok, táplálkozási tanácsadó és a Carnium Botanicals családi üzlet vezetője. Küldetésem az, hogy segítsek az embereknek egészségesebb, nyugodtabb és energikusabb életben élni.

A táplálkozási tanácsadóként szerzett több éves tapasztalatomnak köszönhetően, sok ügyféllel személyre szabottan dolgozva, megértette velem, hogy mindig fel kell fedeznünk a probléma okát, és ezáltal meg kell azt megszüntetni. A túlzott stressz a modern élet problémája, amely elősegíti a különféle betegségeket.

Ezért minden betegséget holisztikusan kell kezelnünk. Először meg kell értenünk az állapotot, vagyis a betegséget. Tehát meg kell változtatnunk néhány szokásunkat, és segítenünk kell a természetes gyógymódokkal, amelyeknek nincsenek mellékhatásai, és amelyekre testünknek szüksége van az optimális működéshez.

Mindent, amit később megosztok, érdeklődéssel és szakszerűséggel kutattam, mert szeretnék segíteni  a stressz és a magas kortizolszint okozta rendellenességek és az ebből fakadó összes egészségügyi következmény megoldásában.

A stressz egy pszichofizikai reakció, amely hosszú távon változásokat és problémákat okozhat a szervekben és a sejtekben.

Mi a stressz és mi történik a testeddel?

A stressz számos olyan érzelmi, kognitív és társadalmi feladatra adott pszichofizikai reakció, amelyet az ember túlzottnak érzékel. Ez származhat a környezetből vagy a testből (betegség, ...). Válasza, felfogása nagyon fontos. Egy eseményt, amely nagyon megterhelő lehet az Ön számára, más nem is fogja észrevenni.

A stresszválasz az agyban kezdődik. Az információt azonnal továbbítják az agy érzelmeket feldolgozó központjába. Amikor az agy stresszes helyzetbe kerül, a hipotalamusz-hipofízis-mellékvese tengely azonnal aktiválódik, és felszabadítja a kortizolt, amely felkészíti a testet a cselekvésre. Ez meghatározza a szimpatikus rendszer aktivitásának növekedését.

A kortizol és az adrenalin hormonok szekréciója elindul, és sok változás kezd bekövetkezni a szervezetben, amelyeket így érezhet vagy vehet észre:

  • Kitágult pupillák
  • Izgatottság és nyugtalanság
  • Fokozott szívműködés és pulzusszám
  • Fokozott vérnyomás, izomfeszültség és emésztési problémák
  • Túlaktív hólyag
  • Túlérzékenység és ingerlékenység
  • Fokozott éberség

A glükóz raktárak is kezdenek felszabadulni, hogy a test a lehető legtöbb energiát kapja a szükséges reakcióhoz.

Amikor a stresszes helyzet elmúlik, a stresszhormonok szintje csökken, és a hipotalamusz aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert, ami segíti a testet a "fék megnyomásában" és ezáltal a pihenésben.

A kortizol játssza a főszerepet

A stressz és az, hogy miként reagálunk a nehézségekre, közvetlenül befolyásolják a testünket. Annak ellenére, hogy az egész test reagál a stresszre, az egyik legfontosabb szereplő, amely a legnagyobb egészségügyi problémákat is okozza, a kortizol.

A kortizol, közismertebb nevén stresszhormon, a mellékvesékben termelődik, és szekrécióját a hipotalamusz és az agyalapi mirigy szabályozza. Ez egy hormon, amely számos különböző funkciót lát el a szervezetben. Segít lassítani az immunválaszt, és csökkenti a gyulladásos hatást is. Segít a vérnyomás szabályozásában, és részt vesz a memória kezelésében. A fehérjék, lipidek és glükóz anyagcseréjének szabályozásával segít a vércukorszint szabályozásában. Ez a hormon elengedhetetlen az egészség és a jólét védelme érdekében, de ehhez egyensúlyban kell lennie.

NAPI KORTIZOL CIKLUS

REGGEL

Reggel a kortizol a legmagasabb. Segít felkelni az ágyból, és új, energiával teli kihívásokkal szembenézni.

DÉLUTÁN

Késő délután a kortizol szintje lassan csökken. Aztán észreveheti, hogy már nem vagy annyira koncentrált, és az energiája lassan fogy. A test elkezd felkészülni a pihenésre.

ESTE

A kortizolszint késő este csökken, ez aktiválja a melatonint és elindítja a regenerációt. Az alacsony kortizolszint nagyon fontos, mert a paraszimpatikus idegrendszer aktiválható.

Ez a kortizol természetes napi ciklusa, amikor nem vagyunk kitéve tartós stressznek. A néma stressz azonban növelheti a kortizol szintjét. Tehát a tested nem regenerálódik és nem piheni ki magát teljesen. Egy ideig a teste ebben az állapotban fennmarad, de amikor a mellékvese kimerül, a kortizol csökkenése és kiégése következik be.

A KIÉGÉS HÁROM FÁZISA

A KORTIZOL TÚLZOTT TERMELŐDÉSE

Képzelje el, hogy import-export kereskedelem szakértője, nagy a felelőssége, túlságosan megterhelő a munkája és késő estig dolgozik. Nem beszélve az otthon viselt kötelezettségeiről és még sok minden másról. Talán úgy érzi, mintha hatalma csúcsán lenne, a kortizolja megőrül, és ha nem állítja meg időben, akkor készen áll a kiégésre.

KIMERÜLTSÉG VAGY KIÉGÉS

A kortizol túlzott csökkenése egyensúly hiányt okoz a szervezetben, ami kimerüléshez vagy kiégéshez vezethet, amely a túlmunka miatt krónikus és tartós stressz állapot.Ezt rosszullét és súlyos fáradtság formájában érzi meg.  Még akkor is, ha rendszeres az alvása , úgy tűnik, hogy semmit sem pihen.

MELLÉKVESE-ELÉGTELENSÉG

Amikor a mellékvesék már nem képesek előállítani a szükséges mennyiségű kortizolt, a szintet a kimerülésig csökkentik, és gyakorlatilag a stresszhormon eltűnik. De a kortizol létfontosságú hormon, ami miatt minden reggel felkel az ágyból, hogy új napot kezdjen.

Mindkét fázis, amely a kiégés első fázisában fordul elő, rendkívül veszélyes, és mindenekelőtt nagyon nehéz kezelni. Amikor a kár bekövetkezik, nagyon nehéz kijavítani. Nagyon radikális élet változásokra van szükség a kiégés vagy akár a mellékvese károsodásának kijutásához.

Akadályozzuk meg a kiégést! Vigyázzon magára és változtassa meg életmódját, mielőtt a kortizol átvenné az életét.

A KORTIZOL EGYENSÚLY HIÁNYA SOK PROBLÉMÁT OKOZ

A KORTIZOL EGYENSÚLY HIÁNYA SOK PROBLÉMÁT OKOZ

Súlygyarapodás + egészségtelen étrend utáni vágy
Ha hosszú ideig magas a kortizol szintje, akkor észreveheti a has körüli zsír felhalmozódást a has körül és a súlygyarapodást, még akkor is, ha étrendje kiegyensúlyozott. A magas kortizol szint megakadályozza a kalória- és zsírfogyasztást. Fogyasztásukért a pajzsmirigy a felelős, és a kortizol növekedése csökkenti annak működését. A krónikus stressz az anyagcserét is lelassítja azáltal, hogy fokozza az egészségtelen étrelek iránti vágyat.

Gyulladásos állapotok
A kortizol segít a test gyulladásos állapotának ellenőrzésében, de csak akkor, ha a ciklusa normális és egészséges. Ha a kortizolszint nem optimális, ez az immunrendszer legyengülésében nyilvánul meg, következésképpen akut vagy krónikus betegségek jelentkeznek.

Immunrendszer
Amikor testét egy kórokozó megtámadja, aktiválódik az immunrendszer. Feladata a betolakodót megtámadni és megvédeni tőle. Ez azt jelenti, hogy a szervezetben is gyulladás lép fel, ami annak a jele, hogy védekezésre és helyreállításra van szükség.  Ez a gyulladásos reakció olyan tüneteket okozhat, mint a torokfájás, a láz vagy az orrfolyás. A gyulladás az immunválasz elengedhetetlen része, fontos annak szabályozása, különben krónikussá válhat.

Álmatlanság + krónikus fáradtság
A kortizol természetes ciklusa olyan, hogy a legmagasabb szintje reggel, a legalacsonyabb pedig este. Ez lehetővé teszi a melatonin, a cirkadián (alvás-ébrenlét) ciklust szabályozó hormon szekrécióját. Ha a kortizol szint mindig magas, a melatonin soha nem szabadul fel eléggé, ez álmatlan éjszakákhoz vezet, és ennek következtében a krónikus fáradtság kísérteni kezd.

Érzelmi ingerlékenység
A stressz alatt a teste folyamatosan „harc vagy menekülés” állapotban van. Ez félelmet, szorongást és kényelmetlenséget okozhat, ami gyakran tükröződik a hangulatváltozásokban és az érzelmi ingerültségben. Még akkor is, ha jól érzi magát egy pillanat alatt, és mosolyog, a következőben a legjelentéktelenebb dolog is ki tudja terelni.

Rossz emésztés
A "harc vagy menekülés" reakció teljesen természetes, és enélkül meghalnánk. Ebben az állapotban az összes vér átirányul az izmokhoz, így a test képes reagálni a stressztényezőre, és az emésztés leáll. Ha a "harc vagy menekülés" válasz nem nyugszik meg, és a paraszimpatikus idegrendszer nem engedheti meg a test ellazulását és regenerálódását, a stressz megváltoztatja az emésztési folyamatokat, ami csökkenti az ürítés sebességét. Ez hasi fájdalmat, székrekedést, hasmenést vagy puffadást okozhat.

HOGYAN LEHET TERMÉSZETES MÓDON SZABĹYOZNI A KORTIZOLT

Nem lehetetlen a kortizol szintjét természetes módon szabályozni és megakadályozni a kényelmetlenséget és a betegségeket. Fontos, hogy tisztában legyen a túlzott stresszel, és azonnal lépjen fel természetes gyógymódokkal. Tehát hogyan szabályozzák a kortizolt?

Kerülje a gyulladásos ételeket, mint a cukor, a feldolgozott szénhidrátok és a csomagolt ételek. Ételeinek friss gyümölcsökből és zöldségekből, minőségi fehérjéből és komplex szénhidrátokból kell állniuk.

Használjon néhány relaxációs technikát, például meditációt, jógát, légzőgyakorlatokat vagy masszázst minden nap. Sétálhat a természetben. A testmozgás és a fizikai aktivitás nemcsak a testedzésre, hanem a stressz csökkentésére és a közérzet javítására is jó, de ne vigyük túlzásba, mivel a túl sok fizikai aktivitás emeli a stressz hormonokat.

Szervezze meg előre a munkanapjait és készüljön fel az összes feladatra, amely Önre vár, miközben helyet hagy az előre nem látható helyzeteknek. A megfelelő tervezés megakadályozhatja a stresszt.

Az alvás nélkülözhetetlen tényező a túlélésben. A testben zajló minden folyamat az alvástól függ. Alvás közben a test helyreáll, ezért kényeztesse magát legalább 7 órás hosszú alvással. A szoba, amelyben alszik, legyen a megfelelő hőmérsékletű, és gondoskodjon a tökéletes sötétségről is. A lefekvés előtti utolsó órákban próbálja elkerülni az elektronikus eszközöket, a stresszes helyzeteket és a munkát.

Az illóolajok pozitív hatással vannak az immunrendszerre és a közérzetre. A stresszhormon csökkentése érdekében válasszon levendula, bergamott vagy mirtusz illóolajat.

A kortizol adaptogén növények segítségével is szabályozható, amelyek közé tartozik a rhodiola, a ginseng, a ginkgo biloba és az ashwagandha. Az adaptogén növények javítják a mellékvesék egészségét, mivel segítenek helyreállítani a test megszakadt egyensúlyát, ebben az esetben a kortizol egyensúlyát.

Adaptogén gyógynövény, amely szabályozza a kortizolt és helyreállítja az erőt

Az ájurvédában az ashwagandha nevű adaptogén gyógynövényt évezredek óta használják a kortizol stresszhormon szabályozására és a vele kapcsolatos problémák kezelésére.

MIÉRT KELL ÉLVEZNI AZ ASHWAGANDHA-T?

MINDEN, AMIT TUDNIA KELL AZ ASHWAGANDHA-RÓL

Összetevők

Szerves ashwagandha (Withania somnifera) por, kapszula (növényi eredetű hidroxi-propil-metil-cellulóz).

2 kapszula 1 g ashwagandha port tartalmaz. 4 kapszula 2 g ashwagandha port tartalmaz.

Használat:
Ajánlott napi mennyiség: 2 - 4 kapszula (1 g - 2 g) némi folyadékkal. Ne vegyen be 4 kapszulánál többet egy nap alatt.

Ashwagandha mellékhatások
Az étrend-kiegészítőket nem a változatos és kiegyensúlyozott étrend helyettesítésére szánják. Ne lépje túl az ajánlott napi mennyiséget.Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott és változatos étrendet. Tartsa távol gyermekektől! Tárolja száraz és hűvös helyen.

FIGYELEM: A túlzott mennyiségű ashwagandha vesekárosodást okozhat. A termék nem ajánlott terhes nőknek és olyan embereknek, akiknek pajzsmirigy-problémái vannak (súlycsökkenést, fokozott pulzusszámot és izzadást okozhat) vagy kortikoszteroidokkal kezelik.

Mindenkinek megvannak a saját titkai az ágyból való felkelésre és az "éremvadászatra". Sok célom van, és megpróbálom azokat megvalósítani, még akkor is, ha ez nem könnyű nekem . Segítségem az ASHWAGANDHA, az ayurvédikus orvoslás nagyon népszerű indiai gyógynövénye. A név bonyolult, de a mechanizmus egyszerű: + koncentráció + mentális egyensúly - fáradtság. Nagyon alkalmas a hozzám hasonló sportolók számára is fizikai teljesítmény növelésére.

- Olga - szablyavívó -

Különleges ajánlat

1x Ashwagandha

120 kapszula
30 napig elég
6.100,00 Ft

RENDELJE MEG MOST

2x Ashwagandha
-20% -kal olcsóbb

12.200,00 Ft
9.760,00 Ft
Termék ára: 4.880,00 Ft
Megtakarítása: 2.440,00 Ft
RENDELJE MEG MOST

Ebben az ismert koronavírus-problémák miatti stagnálás időszakában testünk állapotát valamivel alátámasztani kellett, amely energiát és koncentrációt adott nekünk a normális működéshez. És milyen étrend-kiegészítő támogathatja az ilyen állapotot? Az Ashwagandha. A rendelkezésünkre álló számos termék közül ismét meg akartam hallgatni Peter tanácsát, tekintettel a Silymarin Complex, az Unibiotic és a liposzomális C-vitamin kiváló előnyeire is. Ezért úgy döntöttem, hogy kipróbálom a Carnium Botanicals terméket. Már nem lep meg ezen termékek eredménye, mert már tudom, hogy  nagyszerű eredményeket biztosítanak. A kimerültség, az általános közérzetem és a koncentrációm jelentősen javult, újra jól tudok aludni, javítottam a fizikai állapotomon is. Az étrend-kiegészítőt úgy fogyasztottam, hogy két kapszulát vettem be: az egyiket reggeli után, a másikat lefekvés előtt. Fedezze fel a megfelelő válaszokat az ayurvédikus filozófiára és e gyökér széles körű használatára Indiában. Az Ashwagandha olyan termék, amelyet mindenkinek ajánlunk, de különösen a sportolóknak és azoknak, akiknek különféle betegségek után helyre kell állítaniuk fizikai állapotukat.

- Ferenc -

Ha nem elégedett a termékkel, a vásárlástól számított 30 napon belül visszatérítjük a pénzt!

Ashwagandhát a Biopak családi vállalat gyártja, ahol steril, tiszta környezetben gondoskodunk az ellenőrzött, technológiailag fejlett élelmiszer- és étrend-kiegészítők gyártásáról.

Ashwagandha szabályozza a kortizol termelését, amely stressz hormon néven ismert, és segít:

  • Javítja a közérzetet
  • Erősíti az immunrendszert
  • Jobb alvásminőség
  • Jobb koncentráció és magasabb energiaszint